Nekad Nantang Azab Allah, Ade Armando Terima Tantangan Mubahalah Habib Rizieq. Aminkan!!

Nekad Nantang Azab Allah, Ade Armando Terima Tantangan Mubahalah Habib Rizieq. Aminkan!!
bergabung di nkriku.com

NKRIKU – Berdasarkan pengalaman yang sudah pernah terjadi, yaitu peristiwa mubahalah seorang ulama India melawan pendiri sekte Ahmadiyah, maka publik punya waktu menunggu dalam setahun ini, siapakah yang akan menghadapi laknat Allah: apakah Habib Rizieq Syihab atau Ade Armando yang mengesankan diri seolah meremehkan akibat pasti dari mubahalah.


Dukung kami dengan ngelike fanspage Add Friend

Disebutkan seorang ulama India, al-Syeikh Abi al-Wafa’ Thana’ al-Amritsari telah melakukan mubahalah dengan Mirza Ghulam Ahmad al-Qadyani yang mendakwa dirinya seorang Nabi. Lalu Allah S.W.T. membinasakan Mirza Ghulam Ahmad selepas setahun dari hari mubahalahnya. Sementara itu Syeikh Abi al-Wafa’ terus dipanjangkan umurnya hampir 40 tahun selepas mubahalah.

Mubahalah bukanlah perkara remeh. Ini disyariatkan oleh agama.

Nabi pernah menantang mubahalah sekelompok Nasrani tentang siapa yang benar keyakinannya tentang Isa Al-Masih. Tapi kelompok Nasrani itu menarik diri dari mubahalah.

Ini menunjukkan keyakinan pihak nasrani tersebut tidak berdasar yang menganggap Nabi Isa sebagai anak Tuhan.

Kita berharap, perkara mubahalah jangan dipandang remeh. Sebab ini menyangkut keterlibatan Allah dalam menentukan secara nyata siapa di antara dua pihak yang benar dan salah. (sder)[NK]

bergabung di nkriku.com bergabung di nkriku.com